.....:::::
STRONA GŁÓWNA - AKTUALNOŚCI :::::.....
KOMUNIKATY
Odpłatność za korzystanie z obiadów na stołówce szkolnej w m-cu styczniu wynosi: 21 dni x 6zł = 126,- zł
Załącznik do Zarządzenia Nr 5 /2024/2025
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu
z dnia 12.02.2025 r.
.
Regulamin rekrutacji do
oddziału przedszkolnego i klas pierwszych
Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu
na rok szkolny 2025/2026.
Podstawa prawna:
· art.154
ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe / Dz. U. z 2024r.
poz.737/,
· rozporządzenia
ME z dnia 31 stycznia 2024r. /Dz. U. z 2024 poz.151/ w sprawie
przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania
uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów
·
Zarządzenie
Nr 11/2025 Burmistrza Miasta i Gminy Narol z dnia 28 stycznia 2025r. w
sprawie ustalenia haromonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym
oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2025/2026 dla
przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz
klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Narol.
· Statutu
Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu, dyrektor szkoły
zarządza co następuje:
Rozdział 1 - Przepisy
ogólne
§ 1
Regulamin określa tryb przyjmowania dzieci do oddziału przedszkolnego i
klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu, kryteria
stosowane w postępowaniu rekrutacyjnym, sposób przeliczania punktów, terminy
postępowania rekrutacyjnego, wymagane dokumenty oraz terminy składania
dokumentów.
§ 2
1.
Regulamin stosuje się także do dzieci posiadających orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego, które ubiegają się o przyjęcie do
publicznej szkoły ogólnodostępnej.
2.
Regulaminu nie stosuje się do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie
kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność, które ubiegają się o
przyjęcie do szkoły integracyjnej lub oddziału integracyjnego w szkole
ogólnodostępnej.
3.
Dzieciom, o których mowa w ust. 2 odpowiednią formę kształcenia, zgodną
z orzeczeniem, na wniosek rodziców, zapewnia gmina właściwa ze względu na
miejsce zamieszkania tych dzieci.
§ 3
Ilekroć w niniejszym
regulaminie jest mowa o rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych
opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad
dzieckiem.
§ 4
Szkoła Podstawowa im. Św.
Brata Alberta w Narolu jest placówką publiczną, dla której organem
prowadzącym jest Gmina Narol.
Rozdział 2 - Dzieci
zamieszkałe w obwodzie szkoły podstawowej
§ 5
1. Do
oddziału przedszkolnego i klas pierwszych Szkoły Podstawowej im. Św. Brata
Alberta w Narolu, której ustalono obwód, dzieci zamieszkałe w tym obwodzie
przyjmuje się z urzędu, na podstawie zgłoszenia rodziców.
2.
Formularze zgłoszenia dostępne są w siedzibie i na stronie internetowej
szkoły
(załącznik nr 1 lub nr 1a).
3.
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia ( załącznik nr 3).
Rozdział 3 - Dzieci
zamieszkałe poza obwodem szkoły podstawowej
§ 6
Kandydaci zamieszkali
poza obwodem Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu mogą być
przyjęci do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej po przeprowadzeniu
postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła nadal dysponuje
wolnymi miejscami.
§ 7
1. W
postępowaniu rekrutacyjnym, o którym mowa w § 6, brane są pod uwagę kryteria
zawarte w uchwale Rady Miejskiej w Narolu w sprawie ustalenia
kryteriów naboru do oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych szkól
podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Narol.
2.
Dokumentem potwierdzającym spełnianie kryterium, o którym mowa w uchwale
są, oświadczenie rodzica lub zaświadczenie o miejscu zatrudnienia rodzica
(rodziców) kandydata. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w
nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej
za złożenie fałszywego oświadczenia".
§ 8
1.
Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica
kandydata.
2.
Wniosek o przyjęcie do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej Szkoły
Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu składa się do dyrektora Szkoły.
3.
Formularze wniosku są dostępne w siedzibie i na stronie internetowej szkoły
(załącznik nr 2
lub nr 2a).
4.
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia (załącznik nr 3).
§ 9
Postępowanie rekrutacyjne
do Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu przeprowadza komisja
rekrutacyjna powołana przez dyrektora Szkoły. Dyrektor wyznacza
przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
§ 10
1.
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a) ustalenie
wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości
listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów nie zakwalifikowanych;
b)
ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych;
c)
sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
2.
Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły podstawowej, jeżeli w
wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz
złożył wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata
kryteriów, o których mowa w § 7 ust. 1.
3. Listy,
o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, podaje się do publicznej wiadomości
poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.
§ 11
1. W
terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do
komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy
przyjęcia kandydata do publicznej szkoły podstawowej.
2.
Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia rodzica
kandydata z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera
przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów uprawniającą do
przyjęcia, oraz liczbę punktów uzyskaną przez kandydata w postępowaniu
rekrutacyjnym.
§ 12
1. Rodzic
kandydata może wnieść do dyrektora publicznej szkoły podstawowej odwołanie
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia
otrzymania uzasadnienia, o którym mowa w § 11.
2.
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji
rekrutacyjnej
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora
służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 13
W
postępowaniu rekrutacyjnym obowiązują następujące terminy:
Oddział przedszkolny
a)
10 luty 2025 r. - 04 marca 2025 r.
- złożenie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w
kolejnym roku szkolnym, załącznik Nr 4.
b)
05 marca 2025 r. – 31 marca 2025r.
– złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wraz z
dokumentami, o których mowa w § 7,
c)
do
04
kwietnia 2025 r. - weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,
d)
do 15 kwietnia 2025 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych,
e)
do 09 maja 2025 r.
–
potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia,
f)
do 12 maja 2025 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych.
Klasa
pierwsza
a)
03 marca 2025 r. - 31 marca 2025 r.
-wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z
dokumentami, o których mowa w § 7,
b)
do 8 kwietnia 2025 r.
-
weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,
c)
do 9 kwietnia 2025 r.
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych,
d)
do 18 kwietnia 2025 r.
-
potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia,
e)
do 25 kwietnia 2025 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych do szkoły.
§ 14
1. Jeżeli
po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Szkoła Podstawowa
im. Św. Brata Alberta w Narolu nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor
Szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.
2. W
postępowaniu rekrutacyjnym uzupełniającym obowiązują następujące terminy:
Oddział
przedszkolny
a)
12 maja
2025 r. -
opublikowanie wykazu wolnych miejsc,
b)
13 maja
2025 r. - 21 maja 2025 r. -
złożenie
wniosku o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wraz z dokumentami w
postępowaniu uzupełniającym, o których mowa w § 7,
c)
do 23 maja
2025 -
weryfikacja
wniosków przez komisje rekrutacyjną,
d)
do 26 maja
2025 r. -
podanie do
publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych,
e)
do 30 maja 2025r. - potwierdzenie przez rodzica kandydata woli
przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,
f)
do 06
czerwca 2025r.
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych.
Klasa
pierwsza
a) 28
kwietnia 2025 r. - 14 maja 2025 r.
- wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z
dokumentami, o których mowa w § 7,
b)
do
16 maja
2025 r. - weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,
c)
do 19 maja 2025 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych,
d)
do 28 maja 2025 r.
–
potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia,
e)
do 30 maja 2025 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych do szkoły.
3.
Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do 17 czerwca 2025 r.
do klasy pierwszej i do 25 czerwca 2025 r. do
oddziału przedszkolnego .
§ 15
Postępowanie rekrutacyjne
może być prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.
Rozdział 4 -
Przechowywanie danych osobowych kandydatów oraz dokumentacji
§ 16
Dane osobowe kandydatów
zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja
postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu,
w którym uczeń uczęszcza do Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w
Narolu
§
17
Dane osobowe kandydatów
nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są
przechowywane w szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie
dyrektora Szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i
postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Rozdział 5 - Przyjęcie
ucznia do szkoły podstawowej w trakcie roku szkolnego
§ 18
1. O
przyjęciu ucznia do oddziału przedszkolnego i Szkoły Podstawowej im. Św.
Brata Alberta w Narolu w trakcie roku szkolnego, w tym do klasy pierwszej,
decyduje dyrektor, z wyjątkiem przypadków przyjęcia uczniów nie
zamieszkałych w obwodzie danej szkoły.
2. Jeżeli
przyjęcie ucznia, o którym mowa w ust. 1, wymaga przeprowadzenia zmian
organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe,
dyrektor Szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
Regulamin został
przedstawiony i zatwierdzony przez Radę Pedagogicznej Szkoły Podstawowej
im. Św. Brata Alberta w Narolu w dniu 12.02.2025 r.
Dyrektor Szkoły
Wiesław
Zdybek
Załączniki:
Zgłoszenie do klasy pierwszej zał. 1
Zgłoszenie do oddziału przedszkolnego zał. 1a
Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I zał. 2
Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego zał. 2a
Oświadczenie potwierdzenia woli przyjęcia zał.3
Deklaracja kontynuacji edukacji w oddziale przedszkolnym zał. 4
|