www.spnarol.pl

 
 

WITAMY NA STRONIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NAROLU     

  SZKOŁA

KOMUNIKATY 

DYREKCJA

NAUCZYCIELE

RADA RODZICÓW

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

BIBLIOTEKA

ŚWIETLICA

PEDAGOG SZKOLNY

PATRON

HISTORIA

UCZNIOWIE

  WYDARZENIA

UROCZYSTOŚCI

IMPREZY

  KONKURSY

PRZEDMIOTOWE

SPORTOWE

  KULTURA

TEATRZYK "ALBERCIK"

  INNE

PRACE UCZNIÓW

GALERIA FOTO  

KSIĘGA GOŚCI  

NAPISZ DO NAS

LINKI

ARCHIWUM

 

 

 

.....:::::  STRONA GŁÓWNA - AKTUALNOŚCI :::::.....

KOMUNIKATY

 

Odpłatność za korzystanie z obiadów na stołówce szkolnej w m-cu styczniu wynosi: 21 dni x 6zł = 126,- zł

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 5 /2024/2025
Dyrektora Szkoły  Podstawowej im. Św. Brata  Alberta w Narolu
z  dnia   12.02.2025 r.

.

 

Regulamin rekrutacji do oddziału przedszkolnego i klas pierwszych
Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu
na rok szkolny 2025/2026.

 

Podstawa prawna:

·   art.154 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia  2016 r. Prawo Oświatowe / Dz. U. z 2024r.  poz.737/,

·   rozporządzenia ME z dnia 31 stycznia 2024r. /Dz. U. z 2024 poz.151/ w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów 

·   Zarządzenie Nr 11/2025 Burmistrza Miasta i Gminy Narol  z dnia 28 stycznia 2025r. w  sprawie  ustalenia  haromonogramu  czynności  w  postępowaniu rekrutacyjnym oraz  postępowaniu  uzupełniającym na  rok  szkolny 2025/2026 dla  przedszkoli i oddziałów  przedszkolnych w  szkołach  podstawowych  oraz   klas pierwszych  szkół  podstawowych prowadzonych  przez  Gminę  Narol.

·    Statutu  Szkoły  Podstawowej im. Św.  Brata  Alberta w  Narolu, dyrektor  szkoły zarządza  co następuje:

 

Rozdział 1 - Przepisy ogólne

§ 1

Regulamin określa tryb przyjmowania dzieci do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu, kryteria stosowane w postępowaniu rekrutacyjnym, sposób przeliczania punktów, terminy postępowania rekrutacyjnego, wymagane dokumenty oraz terminy składania dokumentów.

§ 2

1. Regulamin stosuje się także do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, które ubiegają się o przyjęcie do publicznej szkoły ogólnodostępnej.

2. Regulaminu nie stosuje się do dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność, które ubiegają się o przyjęcie do szkoły integracyjnej lub oddziału integracyjnego w szkole ogólnodostępnej.

3. Dzieciom, o których mowa w ust. 2 odpowiednią formę kształcenia, zgodną
z orzeczeniem, na wniosek rodziców, zapewnia gmina właściwa ze względu na miejsce zamieszkania tych dzieci.

§ 3

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem.

§ 4

Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta w Narolu jest placówką publiczną, dla której organem prowadzącym jest Gmina  Narol.

 

Rozdział 2 - Dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły podstawowej

§ 5

1. Do oddziału przedszkolnego i  klas pierwszych Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu, której ustalono obwód, dzieci zamieszkałe w tym obwodzie przyjmuje się z urzędu, na podstawie zgłoszenia rodziców.

2. Formularze zgłoszenia dostępne są w siedzibie i na stronie internetowej szkoły (załącznik nr 1 lub nr 1a).

3. Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia ( załącznik nr 3).

 

Rozdział 3 - Dzieci zamieszkałe poza obwodem szkoły podstawowej

 

§ 6

Kandydaci zamieszkali poza obwodem Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu mogą być przyjęci do oddziału przedszkolnego i  klasy pierwszej po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.

§ 7

1. W postępowaniu rekrutacyjnym, o którym mowa w § 6, brane są pod uwagę kryteria zawarte w  uchwale  Rady  Miejskiej  w Narolu  w sprawie ustalenia  kryteriów  naboru  do oddziałów  przedszkolnych i klas  pierwszych szkól podstawowych dla  których organem prowadzącym  jest  Gmina  Narol.

2.  Dokumentem potwierdzającym spełnianie kryterium, o którym mowa w uchwale  są,  oświadczenie rodzica lub zaświadczenie o miejscu zatrudnienia rodzica (rodziców) kandydata. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia".

§ 8

1. Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica kandydata.

2. Wniosek o przyjęcie do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu składa się do dyrektora Szkoły.

3. Formularze wniosku są dostępne w siedzibie i na stronie internetowej szkoły (załącznik nr 2 lub nr 2a).

4. Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia  (załącznik nr 3).

§ 9

Postępowanie rekrutacyjne do Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora Szkoły. Dyrektor wyznacza przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.

 

§ 10

 1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:

a)  ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów nie zakwalifikowanych;

b)  ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych;

c)   sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.

2. Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły podstawowej, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata kryteriów, o których mowa w § 7 ust. 1.

3. Listy, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.

 

§ 11

1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do publicznej szkoły podstawowej.

2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia rodzica kandydata z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów uprawniającą do przyjęcia, oraz liczbę punktów uzyskaną przez kandydata w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

§ 12

1. Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznej szkoły podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia, o którym mowa w § 11.

2. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

§ 13

W postępowaniu rekrutacyjnym obowiązują następujące terminy:

   Oddział przedszkolny

a)  10 luty 2025 r. - 04 marca 2025 r. - złożenie  deklaracji o kontynuowaniu wychowania  przedszkolnego  w  kolejnym  roku  szkolnym, załącznik Nr 4.

b)  05 marca 2025 r. – 31 marca 2025r. – złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wraz z dokumentami, o których mowa w § 7,

c)   do  04 kwietnia 2025 r. - weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,

d)  do 15 kwietnia 2025 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

e)   do 09 maja  2025 r. potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,

f)    do 12 maja 2025 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

Klasa pierwsza

a)     03 marca 2025 r. - 31 marca 2025 r. -wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z dokumentami, o których mowa w § 7,

b)  do 8 kwietnia 2025 r. - weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,

c)   do 9 kwietnia 2025 r. - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

d)  do 18 kwietnia  2025 r. - potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,

e)   do 25 kwietnia 2025 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

 

§ 14

1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Szkoła Podstawowa
im. Św. Brata Alberta w Narolu nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor Szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.

 

2. W postępowaniu rekrutacyjnym  uzupełniającym obowiązują następujące terminy:

 

Oddział przedszkolny

a)   12  maja 2025 r. - opublikowanie wykazu  wolnych  miejsc,

b) 13 maja 2025 r. - 21 maja 2025 r. - złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wraz z dokumentami w postępowaniu uzupełniającym, o których mowa w § 7,

c)   do 23 maja 2025 - weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,

d) do 26 maja 2025 r. - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

e) do 30 maja  2025r. - potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,

f)    do 06 czerwca 2025r. - podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

Klasa pierwsza

a)   28 kwietnia 2025 r. - 14 maja 2025 r. - wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z dokumentami, o których mowa w § 7,

b)  do  16 maja 2025 r. - weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,

c) do 19 maja 2025 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,

d)  do 28 maja  2025 r. potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,

e)   do 30 maja 2025 r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły.

 

3. Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do 17 czerwca 2025 r.  do klasy pierwszej  i do  25 czerwca 2025 r. do oddziału przedszkolnego .

 

§ 15

Postępowanie rekrutacyjne może być prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.

 

Rozdział 4 - Przechowywanie danych osobowych kandydatów oraz dokumentacji

 

§ 16

Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu

 § 17

Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora Szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.

 

Rozdział 5 - Przyjęcie ucznia do szkoły podstawowej w trakcie roku szkolnego

 

 

§ 18

1. O przyjęciu ucznia do oddziału przedszkolnego i  Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu w trakcie roku szkolnego, w tym do klasy pierwszej, decyduje dyrektor, z wyjątkiem przypadków przyjęcia uczniów nie  zamieszkałych  w obwodzie danej szkoły.

2. Jeżeli przyjęcie ucznia, o którym mowa w ust. 1, wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor Szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.

 

Regulamin został przedstawiony i  zatwierdzony przez  Radę Pedagogicznej Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu w  dniu 12.02.2025 r.

 

Dyrektor  Szkoły

Wiesław  Zdybek

 

Załączniki:

Zgłoszenie do klasy pierwszej zał. 1

Zgłoszenie do oddziału przedszkolnego zał. 1a

Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I zał. 2

Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego zał. 2a

Oświadczenie potwierdzenia woli przyjęcia zał.3

Deklaracja kontynuacji edukacji w oddziale przedszkolnym zał. 4

 

  STYPENDIA

NAUKOWE

SPORTOWE

IM. POSŁA
ZUCHOWSKIEGO

  NAUCZANIE

PLAN LEKCJI

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

STATUT

SYSTEM OCENIANIA

PROGRAM WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY

PROGRAM PROFILAKTYCZNY

REGULAMIN WYCIECZEK

REGULAMIN BIBLIOTEKI

REGULAMIN ŚWIETLICY

REGULAMIN STOŁÓWKI

  DLA NAUCZYCIELI

KARTA NAUCZYCIELA

FUNDUSZ SOCJALNY

REGULAMIN WYNAGRODZEŃ

KSZTAŁCENIE SPECJALNE

PUBLIKACJE NAUCZYCIELI

  NAROL

HISTORIA

ZABYTKI

NAROL W OBIEKTYWIE

LEGENDY NAROLSKIE

 

Wesoły WF

 

kolekcja modeli Pana Dyrektora

                           

                           

     Gimnazjum w Narolu     Urz?d Miasta i Gminy Narol     Nadle?nictwo Narol     MKS Roztocze Narol     Straż Pożarna w Narolu

     Fundacja Pro Academia Narolense      Ministerstwo Edukacji Narodowej      Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie      Kuratorium O?wiaty w Rzeszowie     Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli

 

© Copyright 2006-2025 SP Narol . All rights reserved.