Podstawa prawna:
·
art.154 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe / Dz.U. z
2021 r. poz.1082 ze zmianami/,
·
rozporządzenie
MEiN z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania
rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli,
szkół i placówek oświatowych,
·
Zarządzenie
Nr 7/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Narol z dnia 20 stycznia 2023 r. w
sprawie ustalenia haromonogramu czynności w postepowaniu rekrutacyjnym
oraz postepowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2024/2025 dla
przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz I
klas szkól podstawowych prowadzonych przez Gminę Narol.
·
Statut Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu.
Rozdział 1 - Przepisy
ogólne
§ 1
Regulamin określa tryb przyjmowania dzieci do oddziału przedszkolnego i
klasy pierwszej Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu, kryteria
stosowane w postępowaniu rekrutacyjnym, sposób przeliczania punktów, terminy
postępowania rekrutacyjnego, wymagane dokumenty oraz terminy składania
dokumentów.
§ 2
1.
Regulamin stosuje się także do dzieci posiadających orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego, które ubiegają się o przyjęcie do
publicznej szkoły ogólnodostępnej.
2.
Regulaminu nie stosuje się do dzieci posiadających orzeczenie o
potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność, które
ubiegają się o przyjęcie do szkoły integracyjnej lub oddziału integracyjnego
w szkole ogólnodostępnej.
3.
Dzieciom, o których mowa w ust. 2 odpowiednią formę kształcenia,
zgodną z orzeczeniem, na wniosek rodziców, zapewnia gmina właściwa ze
względu na miejsce zamieszkania tych dzieci.
§ 3
Ilekroć w niniejszym
regulaminie jest mowa o rodzicach – należy przez to rozumieć także prawnych
opiekunów dziecka oraz osoby (podmioty) sprawujące pieczę zastępczą nad
dzieckiem.
§ 4
Szkoła Podstawowa im. Św.
Brata Alberta w Narolu jest placówką publiczną, dla której organem
prowadzącym jest Gmina Narol.
Rozdział 2- Dzieci
zamieszkałe w obwodzie szkoły podstawowej
§ 5
1. Do
oddziału przedszkolnego i klas pierwszych Szkoły Podstawowej im. Św. Brata
Alberta w Narolu, której ustalono obwód, dzieci zamieszkałe w tym obwodzie
przyjmuje się z urzędu, na podstawie zgłoszenia rodziców.
2.
Formularze zgłoszenia dostępne są w siedzibie i na stronie internetowej
szkoły
(załącznik nr 1 lub nr 1a).
3.
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia ( załącznik nr 3).
Rozdział 3- Dzieci
zamieszkałe poza obwodem szkoły podstawowej
§ 6
Kandydaci zamieszkali
poza obwodem Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu mogą być
przyjęci do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej po przeprowadzeniu
postępowania rekrutacyjnego, jeżeli dana szkoła nadal dysponuje
wolnymi miejscami.
§ 7
1. W
postępowaniu rekrutacyjnym, o którym mowa w § 6, brane są pod uwagę kryteria
zawarte w uchwale Rady Miejskiej w Narolu w sprawie ustalenia
kryteriów naboru do oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych szkól
podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Narol.
2.
Dokumentem potwierdzającym spełnianie kryterium, o którym mowa w uchwale
są, oświadczenie rodzica lub zaświadczenie o miejscu zatrudnienia rodzica
(rodziców) kandydata. Składający oświadczenie jest zobowiązany do zawarcia w
nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej
za złożenie fałszywego oświadczenia".
§ 8
1.
Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica
kandydata.
2.
Wniosek o przyjęcie do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej Szkoły
Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu składa się do dyrektora Szkoły.
3.
Formularze wniosku są dostępne w siedzibie i na stronie internetowej szkoły
(załącznik nr 2
lub nr 2a).
4.
Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia ( załącznik nr 3).
§ 9
Postępowanie rekrutacyjne
do Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu przeprowadza komisja
rekrutacyjna powołana przez dyrektora Szkoły. Dyrektor wyznacza
przewodniczącego komisji rekrutacyjnej.
§ 10
1.
Do zadań komisji rekrutacyjnej należy w szczególności:
a)
ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej
wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów
niezakwalifikowanych;
b)
ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych;
c)
sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
2.
Komisja rekrutacyjna przyjmuje kandydata do szkoły podstawowej, jeżeli w
wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz
złożył wymagane dokumenty potwierdzające spełnienie przez kandydata
kryteriów, o których mowa w § 7 ust. 1.
3. Listy,
o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, podaje się do publicznej wiadomości
poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły.
§ 11
1. W
terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów
przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata może wystąpić do
komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy
przyjęcia kandydata do publicznej szkoły podstawowej.
2.
Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia rodzica
kandydata z wnioskiem, o którym mowa w ust. 1. Uzasadnienie zawiera
przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów uprawniającą do
przyjęcia, oraz liczbę punktów uzyskaną przez kandydata w postępowaniu
rekrutacyjnym.
1.
§ 12
1.
Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora publicznej szkoły
podstawowej odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7
dni od dnia otrzymania uzasadnienia, o którym mowa w § 11.
2.
Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji
rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania. Na
rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.
§ 13
W
postępowaniu rekrutacyjnym obowiązują następujące terminy:
Oddział przedszkolny
a)
09 luty
2024 . - 04 marca 2024 r.
- złożenie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w
kolejnym roku szkolnym, załącznik Nr 4.
b)
05 marca
2024 r. - 03 kwietnia 2024 r.
– złożenie wniosku o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wraz z
dokumentami, o których mowa w § 7,
c)
do
04 kwietnia 2024
r. - weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,
d)
do 15
kwietnia 2024 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych,
e)
do 08 maja
2024 r. –
potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego
oświadczenia,
f)
do 10 maja
2024 r. –
podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych.
Klasa pierwsza
a)
1 marca
2024 r. - 29 marca 2024 r.
-wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z
dokumentami, o których mowa w § 7,
b)
do 8 kwietnia 2024 r. -
weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,
c)
do 9 kwietnia 2024 r.
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych,
d)
do 17 kwietnia 2024 r. -
potwierdzenie
przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,
e)
do 24 kwietnia 2024 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych do szkoły.
§ 14
1.
Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Szkoła
Podstawowa im. Św. Brata Alberta w Narolu nadal dysponuje wolnymi miejscami,
dyrektor Szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające.
2.
W postępowaniu rekrutacyjnym uzupełniającym obowiązują następujące
terminy:
Oddział przedszkolny
a)
10 maja
2024 r. -
opublikowanie wykazu wolnych miejsc,
b)
13 maja
2024 r. - 20 maja 2024 r. - złożenie wniosku
o przyjęcie do oddziału przedszkolnego wraz z dokumentami w postępowaniu
uzupełniającym, o których mowa w § 7,
c)
do 22
maja 2024 . -
weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,
d)
do 23
maja 2024 r. -
podanie do publicznej
wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych,
e)
do 29 maja 2024r. - potwierdzenie przez rodzica kandydata
woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,
f)
do 06
czerwca 2024r.
- podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych.
Klasa pierwsza
a)
do 26 kwietnia
2024 r. – 10 maja 2024 r.
-wniosek o przyjęcie do klasy pierwszej szkoły podstawowej wraz z
dokumentami, o których mowa w § 7,
b)
do
17 maja 2024 r. -
weryfikacja wniosków przez komisje rekrutacyjną,
c)
do 20 maja 2024 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i
niezakwalifikowanych,
d)
do 27 maja 2024 r. –
potwierdzenie
przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia,
e)
do 31 maja 2024 r.
– podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i
nieprzyjętych do szkoły.
3.
Postępowanie uzupełniające powinno zakończyć się do 19 czerwca 2024 r. -
do klasy pierwszej i do 24 czerwca 2024 r. do oddziału
przedszkolnego .
§ 15
Postępowanie
rekrutacyjne może być prowadzone z wykorzystaniem systemów informatycznych.
Rozdział 4 -
Przechowywanie danych osobowych kandydatów oraz dokumentacji
§ 16
Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego
oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego są przechowywane nie dłużej
niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do Szkoły Podstawowej im. Św.
Brata Alberta w Narolu
§ 17
Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania
rekrutacyjnego są przechowywane w szkole przez okres roku, chyba że na
rozstrzygnięcie dyrektora Szkoły została wniesiona skarga do sądu
administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym
wyrokiem.
Rozdział 5- Przyjęcie
ucznia do szkoły podstawowej w trakcie roku szkolnego
§ 18
1. O
przyjęciu ucznia do oddziału przedszkolnego i Szkoły Podstawowej im. Św.
Brata Alberta w Narolu w trakcie roku szkolnego, w tym do klasy pierwszej,
decyduje dyrektor, z wyjątkiem przypadków przyjęcia uczniów nie
zamieszkałych w obwodzie danej szkoły.
2. Jeżeli
przyjęcie ucznia, o którym mowa w ust. 1, wymaga przeprowadzenia zmian
organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe,
dyrektor Szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.
Regulamin został przedstawiony i zatwierdzony przez Radę Pedagogicznej
Szkoły Podstawowej im. Św. Brata Alberta w Narolu.
Załączniki
Zgłoszenie do klasy pierwszej zał. 1
Zgłoszenie do oddziału przedszkolnego zał. 1a
Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I zał. 2
Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego zał. 2a
Oświadczenie potwierdzenia woli przyjęcia zał.3
Deklaracja kontynuacji edukacji w oddziale przedszkolnym zał.4