.....:::::
STRONA GŁÓWNA - AKTUALNOŚCI :::::......
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa im. Św. Brata Alberta w Narolu zobowiązuje się zapewnić
dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4
kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji
mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie ma zastosowanie do strony
internetowej
www.spnarol.pl
Data
publikacji strony internetowej: 2002 r.
Data
ostatniej istotnej aktualizacji: 2016 r.
Strona
internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o
dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów
publicznych z powodu niedogodności lub wyłączeń.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-02-01
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot
publiczny.
Serwis
spełnia wytyczne techniczne związane z dostępnością:
·
Język stron serwisu
prawidłowo określony w kodzie strony
·
Tytuły stron prawidłowo
wdrożone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikatowy tytuł,
tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec,
·
Konsekwentna nawigacja –
spójna i logiczna w całym serwisie,
·
Możliwość pominięcia
bloków,
·
Pułapki klawiaturowe
wykluczone,
·
Nagłówki – prawidłowo
wdrożone i generowane na podstawie wprowadzonych przez redaktorów treści.
·
Listy – prawidłowo użyte
w całym systemie,
·
Formularze (konstrukcja)
– prawidłowo zbudowane i opisane,
·
Kontrast – wymaganie
spełnione dla osób niedowidzących,
·
Powiększenie tekstu –
wymagania spełnione dla osób niedowidzących
·
Możliwość podkreślenia
linków, zmiana czcionki,
·
Dostępna mapa strony.
Aspekty
informacyjne.
Serwis zawiera teksty i zdjęcia, które zostały opublikowane w serwisie od
początku jego istnienia. Redaktor publikuje teksty, zdjęcia czy pliki i musi
zadbać o to, by każdy mógł z tych treści skorzystać.
Informacje szczegółowe:
·
Zrozumiałość – teksty
zamieszczone w serwisie powinny być napisane w miarę możliwości w jak
najprostszy sposób,
·
Czytelność – redaktorzy
starają się odpowiednio formatować teksty, w tym stosować wypunktowania,
wyróżnienia itp.,
·
Pliki PDF, DOC itp. –
redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i
osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne
formatowanie plików tak, by były one dostępne,
·
Serwis zawiera dokumenty
PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word lub są
skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać oraz dokładać
starań by nowe dokumenty przygotowane poprawnie.
·
Nieczytelne przez
czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Jedno z takich darmowych narzędzi znajduje się na stronie
http://www.onliceocr.net/
·
Treści dokumentów
zamieszczonych dotychczas w serwisie są przeglądane i jeżeli to konieczne
zostaną dostosowane.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Marek Wiciejowski , email:
mwiciejowski@spnarol.pl, 16 631 71 31. Tą samą drogą można składać
wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak
zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej
strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można
także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład
odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez
audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi
oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania
informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej
informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później,
niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot
publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie
możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli
zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może
zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie
działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do
Rzecznika Praw Obywatelskich:
https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna.
Budynek Szkoły
Podstawowej zlokalizowany w miejscowości Narol, ul. Graniczna 11, 37-610
Narol. Opis dostępności wejść do budynku:
Budynek piętrowy, do
którego prowadzą 3 wejścia, które nie umożliwiają dostanie się do budynku z
poziomu powierzchni. Wejścia nie posiadają podjazd dla wózków. Żadne z wejść
nie jest zabezpieczone bramkami.
1.
Opis dostępności korytarzy, schodów, toalet i wind.
Budynek jest wyposażony w
windę, platformy schodowe. I i II piętro dostępne dla osób
niepełnosprawnych. Korytarz i łazienki na parterze i I piętrze są
dostosowane dla osób na wózkach. W budynku nie
ma pętli indukcyjnych, platform oraz informacji głosowych. W budynku nie ma
oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku
powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
2.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych,
pętlach indukcyjnych.
3.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych
wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Brak
wyznaczonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
4.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych
ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich
jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
5.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu
lub online.
W Szkole Podstawowej w
Narolu nie ma możliwości skorzystania bezpłatnie z tłumacza języka migowego.
|